Alla inlägg den 24 april 2012

Av Lisa Tegskär - 24 april 2012 13:47

Hej på er! Ser att det är några som brukar kika in och det är ju jätteroligt :) 

Jag är sååå less på det här vädret nu, jag vill ha sol och sköna vårdagar. Är inte så jättepeppande att gå promenader i pissregn. Men men, ska man vara fin...


Idag har vi kört biceps och triceps och det var riktigt jobbigt, men kul också! Tror min PT pushade på lite extra idag också. 

Vi började med pullups och hängande knälyft och triceps med rep. Det är väldigt tungt för armarna och jag klarade bara en pullup själv, sen fick jag lite stöd av Karin som först höll i ena benet och mot slutet båda benen. Jag ser verkligen fram emot när jag kan klara några fler helt själv.

Idag hade jag faktiskt med kameran så vi tog lite bilder när jag tränade.

Här kör vi biceps med de tunga z-stången med 10 kg på och tricepsstång med 10 kg.

Tar i som fan och min PT Karin pushar på.

 






Sen var det dags för den konstiga övningen triceps kick back! Höll på att krångla ett bra tag med hur jag skulle stå och det är en övning som jag måste träna på att få in tekniken på. Eftersom vi kör superset så körde jag sittande bicepscurl med hantlar 10kg i varje hand.

Triceps kickback.

Bicepscurl.


Magen i sin nuvarande form! Har lite kvar att jobba med men snart så :)

       


Nu har jag precis ätit innan jag ska till jobbet och det blev stekta bitar av kycklingfilé och sallad, broccoli och lite keso.

Kan skriva lite mer om mitt kostschema nån annan gång!

Ha en bra dag!!! 

Av Lisa Tegskär - 24 april 2012 09:27

Ja, igår innan vi körde bröst. rygg och axlar på gymmet så hade vi vägning och mätning.

Inga jättstora siffror, men det går åt rätt håll. Så nu ska jag minska ännu mer på kalorierna och jobba ännu hårdare. Jag ser ju resultat i att musklerna börjar synas, men jag har fortfarande massa fett som ska bort! Får öka på promenaderna och verkligen försöka hålla pulsen där den ska ligga för att jag ska förbränna optimalt med fett.



Skriver lite senare igen för nu ska iväg och köra biceps och triceps!


Krya på dig Ella!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Min blogg som handlar om mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards