Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Bröst och ryggpass på gymmet!

Av Lisa Tegskär - 18 april 2012 16:56

Kom nyss hem från gymmet efter ett hårt med roligt pass med min PT Karin. Idag var det bröst och rygg som stod på schemat och det var riktigt roligt idag eftersom vi höjde vikterna lite. 


Vi började med bänkpress och höjde från 40 kg till 45 kg. Vi kör alltid 4 set med 6-12 repetioner. På bänkpressen räknade jag inte ens utan körde bara allt jag hade tills Karin säger - 2 till nu!

Och eftersom vi kör superset så var det bara att skynda sig bort till stående rodd.

Där vi höjde från 40 kg till 50 kg. Den är riktigt jobbig och det gäller att tänka på hållningen hela tiden. Precis när det är som mest drygt pushar Karin på så jag orkar några till. Så jävla kul med en PT!

I nästa superset blev det bröstpress med hantlar på rak bänk där jag vanligtvis brukar köra 12,5 i varje hand och trodde även denna gång att det var dom hantlarna Karin gav mig, men hon hade gett mig 15 kg i varje hand och jag körde på som vanligt och det gick skitbra! Det är så kul när man klarar mer än vad man tror. Jag hade aldrig tagit dom om jag körde själv. Men man ska nog inte vara så feg och bekväm av sig bara för att man är tjej! Sen direkt över till smithmaskinen där jag skulle ligga under stången (som satt fast såklart) med ansiktet uppåt och dra mig upp med bröstet mot stången. Gick lätt dom första 6, men dom sista 4 kände jag verkligen mjölksyran komma.

Såhär ser den övningen ut:   

Efter det var klart var det bröstpress med hantlar liggandes fast med sned bänk, så man ligger nedåt med huvudet. Den är riktigt dryg och man känner hur det riktigt svider i bröstmusklerna. Där körde vi 12,5 kg. Mellan så körde vi T-bar rodd där jag vanligtvis brukar hänga på 35 kg men idag körde vi smalt grepp och fick lassa om till 20 kg. Den är galet dryg, men väldigt effektiv. Det känns verkligen att ryggmusklerna får jobba!


Även fast jag hade sovit alldeles för lite inatt och  var väldigt trött innan passet så kändes det ändå riktigt bra! Blev så peppad av att vi kunde höja vikterna lite och att jag ändå orkade. Så även om det inte syns så mycket på min kropp än att det händer saker så känns det under träningen! Så nu är det bara att köra stenhårt på fettförbränningen så musklerna kommer fram lite :)

Tog en bild på mig i förrgår. Inte speciellt vacker och helt ospacklad, men lägger upp den mest för att se kroppsligt hur jag ligger till just nu. Så får jag hoppas att den ser annorlunda ut nästa vecka! :)

 

Har några riktigt snygga Better Bodieslinnen som ligger i lådan och väntar på att bli använda. Men ska bli lite mer fit först tänkte jag. Men byxorna använder jag flitigt och jag älskar dom! Åh.. jag längtar tills jag får köpa ett par till. Men tänkte vänta lite så jag slipper köpa dom i Large.

Ska sova nu så jag orkar upp imorgon bitti och gå morgonpromenaden :) Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Tegskär - 13 juni 2012 00:11

Imorgon är det en vecka kvar tills vi ska ta efterbilder. Sen är det upp till folket på gymmet att rösta fram en vinnare! Jag tycker vi alla är vinnare och har gjort ett grymt jobb under dessa tolv veckor.  Bra jobbat alla!   Nu måste jag sova ...

Av Lisa Tegskär - 4 juni 2012 23:05


På fredag är det två veckor kvar! Nu lägger vi i en högre växel och kör järnet. Idag fick vi nya träningsschemat och fick även smaka på ett första pass. Crossfit. Herregud vad jobbigt det var! Kände av astman rejält och såg lite suddigt ett tag. Så...

Av Lisa Tegskär - 3 juni 2012 22:57


Imorgon är det måndag, ny vecka och nytt träningsschema på g! Hoppas på lite bättre väder så man inte är så seg. Jag påverkas väldigt mycket av vädret och blir mycket gladare och får mer energi när det är ljust och sol.  Nu under helgen har vi ha...

Av Lisa Tegskär - 2 juni 2012 13:58


      Det här är drömmen. Så grymt snyggt! Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra men man har ändå en vision i sitt huvud hur man skulle vilja se ut. Det är är perfektion i mina ögon.        ...

...

Av Lisa Tegskär - 2 juni 2012 12:05

Idag var det mätning och vägning. Har minskat ytterligare några centimeter och det är ju väldigt kul att se resultat :) Då blir man verkligen peppad att fortsätta kämpa mot målet!   Idag körde jag en timme på crosstrainern. Imorgon blir det nog n...

Presentation


Min blogg som handlar om mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards